Śpij Mniej, Wysypiaj się Więcej – Raport Tygodniowy: Pierwszy Tydzień

Minął pierwszy tydzień eksperymentu ze skracaniem czasu snu i zwiększaniem jego efektywności.

W tym tygodniu starałem się chodzić spać o 11:30. Tak będzie w całym eksperymencie. Budzik Zeo miałem nastawiony na 5:45. Sprawdzanie przez Zeo najlepszego momentu na pobudkę zaczynało się 40 minut wcześniej, czyli od 5:05.

Okazało się, że wstawanie przy użyciu SmartWake jest proste i przyjemne. Czasami budziłem się przed budzikiem. Nie wstawałem jednak z łóżka, nie otwierałem oczu, tylko czekałem na pobudkę mnie przez Zeo.

Tylko 4 dni udało mi się położyć spać o planowanej godzinie 23:30. We środę i czwartek byłem senny, zmęczony, położyłem się na łóżku, żeby odpocząć chwilkę i niestety w obu dniach zasnąłem. Obudziłem się po północy. Dopiero wtedy kładłem się do łóżka jeszcze raz, tym razem już z opaską Zeo. Widać jednak, że i tak budziłem się około 5:30 rano dzięki Zeo.

W piątek byłem późnym wieczorem na koncercie, więc nie mogłem wcześniej pójść spać. Ale i tak wstałem z Zeo o 5:50.

W kolejnym tygodniu i następnych, aby uniknąć niezaplanowanego przesypiania godziny 23:30, postanowiłem każdego dnia mieć nastawiony drugi budzik na 23. Oczywiście, zawsze mogę zasnąć wcześniej, np. położyć się na chwilkę na łóżku i zasnąć, czy nawet zasnąć siedząc w moim wygodnym fotelu przy komputerze. Na razie jednak bardzo ważne dla mnie jest to, żeby każdego dnia starać się chodzić spać o zaplanowanej godzinie 23:30 z opaską Zeo. Jest to pierwszy krok. Drugim będzie wyeliminowanie do zera snu poza godzinami przeznaczonymi na sen. To jest wyeliminowanie całkowicie przysypiania, drzemek itp.

Poniżej są wykresy snu z poszczególnych dni.